• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84543
+
-

تعیین حریم 7  اثر تاریخی در استان

معاون میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در جلسه شورای تعیین حرایم معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، عرصه و حریم ۷ اثر استان مرکزی تعیین شد.
به گزارش ایسنا «محسن کریمی» اظهار کرد: در این جلسه عرصه و حریم بناهای تاریخی بقعه ابوالعلی به همراه درخت چنار کهنسال این بقعه و خانه تاریخی اجلال در شهرستان تفرش، همچنین آب‌انبار میرزا حسین عاملی، تکیه خلیل جهان‌بیگ، امامزاده سید اسحاق و آب‌انبار سید اسحاق شهرستان ساوه مربوط به دوره‌های سلجوقی تا قاجار مطرح و مصوب شد.

وی با بیان این‌که محدوده عرصه و حریم این آثار تاریخی پس از بررسی‌های کارشناسی و میدانی در کمیته‌های تخصصی مصوب شده است، گفت: تعیین عرصه و حریم آثار تاریخی، تضمینی برای حفاظت هر چه بهتر از این آثار است.
معاون میراث فرهنگی استان مرکزی افزود: این مصوبه با هدف پیشگیری از تهدیدات احتمالی و جلوگیری از هرگونه دخل و تصرف‌ در محدوده آثار باستانی و داشتن توان بازدارندگی حقوقی مد نظر قرار گرفت و در قالب چند پروژه پژوهشی به تعیین عرصه و پیشنهاد حریم برای این آثار اقدام شد.

کریمی با بیان این‌که تاکنون ۵۰ اثر در استان مرکزی تعیین عرصه و حریم شده است، ادامه داد: محدوده آثار تعیین حریم شده تحت حفاظت و نظارت این اداره کل خواهد بود و هرگونه دخل و تصرف در حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی تعیین شده، برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و متخلف مشمول مجازات‌های قانونی می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید